Bokars blogg

Vampyrens märke

Posted on: juni 23, 2010

Vampyrens märke – P. C. Cast och Kristin Cast

Allt börjar med att Zoey blir märkt i pannan. Det betyder att hon måste ta sig till Nattens hus och det snabbt. Nattens hus är en skola för vampyrer, där måste de vara för att ha en chans att överleva förändringen till vampyr. Zoey märker snart att hon inte är som alla andra, någonting som hon gärna hade fått slippa. Allt hon vill är att få passa in.

Efter att jag hade läst Twilight-serien tänkte jag att jag inte skulle kunna läsa en vampyrbok utan att störa mig på att de inte var som Stephenie Meyers vampyrer. Men jag hade fel. Jag fullkomligt älskade den här boken, P.C. Cast och Kristin Cast (mor och dotter) är verkligen duktiga på att skriva!
Jag har försökt läsa den en gång förut, men jag var då inte tillräckligt koncentrerad på vad jag läste utan allt flöt ihop i en enda röra. Jag ångrar inte att jag gav den en andra chans.

Nästa bok i serien om Zoey heter Sveket och boken efter den heter Utvald.

Lämna en kommentar